ГАРАНЦИОННИ УСЛОВИЯ
СЪДЪРЖАНИЕ НА ГАРАНЦИОННАТА КАРТА (ПРЕДОСТАВЯ СЕ НА КЛИЕНТА ПРИ ПОКУПКА. ЗА ПОКУПКИ, КЪМ КОИТО НЕ Е ИЗДАДЕНА ГАРАНЦИОННА КАРТА - ФИСКАЛНИЯТ БОН ЗАЕМА ТАЗИ РОЛЯ).
- ОПРЕДЕЛЕНИЯТ В ТОЗИ ЕКЗЕМПЛЯР ПРОДУКТ ЧРЕЗ ТЪРГОВСКАТА СИ МАРКА, КОД И УНИКАЛЕН СЕРИЕН НОМЕР, СЕ ВЪЗПОЛЗВА ОТ 24 МЕСЕЧНА ЗАКОНОВА & ТЪРГОВСКА ГАРАНЦИЯ, КОЯТО ЗАПОЧВА ДА ТЕЧЕ ОТ ДАТАТА НА ПОЛУЧАВАНЕ НА СТОКАТА ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТА.
2. ГАРАНЦИЯТА СЕ ОСЪЩЕСТВЯВА НАПЪЛНО БЕЗПЛАТНО ВЪВ ВСЕКИ РАБОТЕН ДЕН В ОБЕКТИТЕ НА ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ ЕООД. КЛИЕНТЪТ САМ ИЗБИРА В КОЙ ОБЕКТ НА ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ ДА УПРАЖНИ ПРАВОТО СИ НА ГАРАНЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ, НЕЗАВИСИМО ОТ КОЙ ОБЕКТ Е ЗАКУПЕН СЪОТВЕТНИЯ АРТИКУЛ.
3. „ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ“ ЕООД СЕ АНГАЖИРА ДА ВЗЕМЕ ПОВРЕДЕНИЯТ АРТИКУЛ ОТ КЛИЕНТА И ДА ГО ПРИДВИЖИ КЪМ ДОСТАВЧИК ИЛИ ОТОРИЗИРАН СЕРВИЗ ЗА ИЗВЪРШВАНЕ НА ДИАГНОСТИКА И ПОПРАВКА. В СЛУЧАИ, КОГАТО АРТИКУЛЪТ ОТГОВАРЯ НА ГАРАНЦИОННИТЕ УСЛОВИЯ, НО ПО ЕДНА ИЛИ ДРУГА ПРИЧИНА НЕ МОЖЕ ДА БЪДЕ ПРИДВИЖЕН КЪМ ОТОРИЗИРАН СЕРВИЗ – АРТИКУЛЪТ СЕ ЗАМЕНЯ С ЧИСТО НОВ ИЛИ ЗАПЛАТЕНАТА СУМА ЗА АРТИКУЛА СЕ ВЪЗСТАНОВЯВА В ПЪЛЕН РАЗМЕР НА КЛИЕНТА, БЕЗ ТОЙ ДА ДЪЛЖИ НИКАКВИ НЕУСТОЙКИ. АКО ДЕФЕКТЪТ НЕ Е СЕРИОЗЕН И НЕ КРИЕ РИСК ЗА БЕЗОПАСНОСТТА НА ПОТРЕБИТЕЛЯ, СЛЕД ДОПЪЛНИТЕЛНО СПОРАЗУМЕНИЕ И СЪГЛАСИЕ ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТА, МОЖЕ ДА СЕ ПРЕДЛОЖИ ОТСТЪПКА ОТ СТОЙНОСТТА НА АРТИКУЛА.
4. ПОПРАВКАТА НА ПРОДУКТА МОЖЕ ДА БЪДЕ С ПРОДЪЛЖИТЕЛНОСТ МАКСИМУМ 1 /ЕДИН/ МЕСЕЦ, СЧИТАНО ОТ МОМЕНТА НА ИЗВЪРШЕНА ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТА РЕКЛАМАЦИЯ В СЪОТВЕТСТВИЕ С ПРИЛОЖИМОТО ЗАКОНОДАТЕЛСТВО.
5. ГАРАНЦИОННИЯТ СРОК ОТ 24 МЕСЕЦА СПИРА ДА ТЕЧЕ ОТ МОМЕНТА НА ЗАЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯТА ОТ КЛИЕНТА, ДО МОМЕНТА, В КОЙТО КЛИЕНТЪТ ОБРАТНО ПОЛУЧИ ПОПРАВЕНИЯТ АРТИКУЛ.
6. ГАРАНЦИЯТА ПОКРИВА ВСЯКАКВИ ФАБРИЧНИ ДЕФЕКТИ.
7. ГАРАНЦИЯТА НЕ ВАЖИ ЗА ПОВРЕДИ ВЪЗНИКНАЛИ В СЛЕДСТВИЕ НА НЕПРАВИЛНА УПОТРЕБА НА АРТИКУЛА, В ТОВА ЧИСЛО: НЕПРАВИЛНО ИЗПОЛЗВАНЕ; НЕПРАВИЛНО ЗАРЕЖДАНЕ; ИНСТАЛИРАНЕ НА НЕЛИЦЕНЗИРАН (ПИРАТСКИ) СОФТУЕР; ИЗПУСКАНЕ НА ПРОДУКТА; НАМОКРЯНЕ НА ПРОДУКТА; ИЗЛАГАНЕ НА ПРОДУКТА ПОД ВИСОКО ЕЛЕКТРИЧЕСКО НАПРЕЖЕНИЕ; ЕЛЕКТРИЧЕСКИ, МЕХАНИЧНИ И ТОПЛИННИ УДАРИ; НЕПРАВИЛНО ПОДДЪРЖАНЕ НА ХАРДУЕРА И СОФТУЕРА НА АРТИКУЛА – ОТЛАГАНЕ НА АКТУАЛИЗАЦИИ, НАЛИЧИЕ НА СИЛНО ЗАМЪРСЯВАНЕ ВЪВ ВЪНШНИЯТ КОРПУС, ГОВОРИТЕЛИТЕ, СЛУШАЛКИТЕ И ИЗХОДА ЗА ЗАРЯДНОТО НА УСТРОЙСТВОТО. УСТРОЙСТВОТО ТРЯБВА ДА БЪДЕ ИЗПОЛЗВАНО, СЪОБРАЗНО „РЪКОВОДСТВО ЗА УПОТРЕБА“ НА УСТРОЙСТВОТО, КОЕТО СЕ ПРЕДОСТАВЯ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ НА СЪОТВЕТНАТА МАРКА (ИНСТРУКЦИИТЕ ЗА УПОТРЕБА СЕ НАМИРАТ В ОРИГИНАЛНАТА ОПАКОВКА НА УСТРОЙСТВОТО, НАПИСАНИ НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИК).
8. ГАРАНЦИЯТА НЯМА ДА БЪДЕ УВАЖЕНА, АКО АРТИКУЛЪТ НЯКОГА Е БИЛ ОБСЛУЖВАН / ОТВАРЯН ОТ НЕОТОРИЗИРАНИ СЕРВИЗИ / ЛИЦА.
ЗАДЪЛЖЕНИЯ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ
1. ДА ИЗПОЛЗВА ЗАКУПЕНОТО УСТРОЙСТВО СПОРЕД ИНСТРУКЦИИТЕ ЗА УПОТРЕБА, ПРЕДОСТАВЕНИ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ НА СЪОТВЕТНАТА МАРКА.
2. ДА ЗАХРАНВА ПРОДУКТА ЕДИНСТВЕНО ОТ ЗАЗЕМЕНИ ЕЛ. МРЕЖИ ПРИ ДОПУСТИМИТЕ ОТКЛОНЕНИЯ, ПОСОЧЕНИ ОТ ПРОИЗВОДИТЕЛЯ. ЗАДЪЛЖИТЕЛНО С ПРЕДОСТАВЕНИТЕ ОРИГИНАЛЕН КАБЕЛ И ЗАРЯДНО.
3. ДА ПАЗИ ОРИГИНАЛНАТА ОПАКОВКА, СТИКЕРИ, ЕТИКЕТИ, ФИСКАЛЕН БОН И ГАРАНЦИОННА КАРТА, ПРЕДОСТАВЕНИ ПРИ ПОКУПКАТА И ДА ГИ ПРЕДОСТАВИ НА ТЪРГОВЕЦА ПРИ НУЖДА ОТ ГАРАНЦИОННО ОБСЛУЖВАНЕ.
УСЛОВИЯ ЗА ВРЪЩАНЕ / ЗАМЯНА НА ЗАКУПЕН АРТИКУЛ
ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ СКЛЮЧВА САМО ПРЕКИ ДОГОВОРИ ЗА ПОКУПКО-ПРОДАЖБА С КЛИЕНТИТЕ СИ ВЪВ ФИЗИЧЕСКИТЕ МАГАЗИНИ И ПО ТАЗИ ПРИЧИНА НЕ МОГАТ ДА СЕ ПРИЛАГАТ ПРАВИЛАТА ОТ ЗЗП ЗА ДОГОВОРИ СКЛЮЧЕНИ ОТ РАЗСТОЯНИЕ. ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ НЕ ИЗВЪРШВА ПРОДАЖБА НА СТОКИ И УСЛУГИ ОНЛАЙН.
АКО СТЕ РЕШИЛИ, ЧЕ ЗАКУПЕНАТА ОТ ВАС СТОКА ПРОСТО НЕ ВИ ХАРЕСВА ИЛИ НЕ ОТГОВАРЯ НА ОЧАКВАНИЯТА ВИ, НЯМАТЕ ПРАВО ДА Я ВЪРНЕТЕ И ДА СИ ПОЛУЧИТЕ ПАРИТЕ ОБРАТНО ИЛИ ДА Я ЗАМЕНИТЕ, ЗАЩОТО ТОВА НЕ Е ДОСТАТЪЧЕН МОТИВ (ПО-ДОЛУ ЩЕ РАЗГЛЕДАМЕ СЛУЧАИТЕ, В КОИТО МОЖЕТЕ ДА УПРАЖНИТЕ ТОВА ВАШЕ ПОТРЕБИТЕЛСКО ПРАВО). ВЪВ ВСИЧКИ НАШИ МАГАЗИНИ, СТОКИТЕ СА РАЗПОЛОЖЕНИ УДОБНО ЗА ДОСТЪП ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТИТЕ. АБСОЛЮТНО ВСЯКА ЕДНА СТОКА, ПРЕДЛАГАНА В ОБЕКТИТЕ НА ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ ИМА ЕТИКЕТИ НА БЪЛГАРСКИ ЕЗИК, ВКЛЮЧВАЩИ ИНФОРМАЦИЯ ЗА АРТИКУЛА. А ЗА СТОКИ, НАМИРАЩИ СЕ В ЗАКЛЮЧЕНИ ОСТЪКЛЕНИ ШКАФОВЕ – ТАЗИ ИНФОРМАЦИЯ СЕ ПОСТАВЯ НА ТАБЛО ДО САМИЯ АРТИКУЛ, С ДОСТАТЪЧНО ГОЛЯМ ШРИФТ И ИЗЧЕРПАТЕЛНА ИНФОРМАЦИЯ. СЪЩО ТАКА, ПРИ НУЖДА ОТ СЪДЕЙСТВИЕ И ВЪПРОСИ, ОТНОСНО ПРЕДЛАГАНИТЕ СТОКИ И УСЛУГИ, СЛУЖИТЕЛИТЕ НА ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ СА НА ПОСТОЯННО РАЗПОЛОЖЕНИЕ И СА ГОТОВИ ДА ПОМОГНАТ ПРИ НУЖДА.
ЕДИНСТВЕНИЯТ СЛУЧАЙ, В КОЙТО МОЖЕТЕ ДА ВЪРНЕТЕ ИЛИ ЗАМЕНИТЕ ЗАКУПЕН АРТИКУЛ, Е КОГАТО ТОЙ Е ДЕФЕКТЕН (ПОД ДЕФЕКТЕН АРТИКУЛ СЕ РАЗБИРА – ЧЕ АРТИКУЛЪТ Е СЧУПЕН / НАРАНЕН / С НАРУШЕНА ЦЯЛОСТ; НЕРАБОТЕЩ; НЕОТГОВАРЯЩ НА ПАРАМЕТРИТЕ, ОПИСАНИ НА ЕТИКЕТА; КРИЕЩ РИСК ЗА БЕЗОПАСНОСТТА НА ПОТРЕБИТЕЛЯ) БЕЗ ЗА ТОВА ДА Е ВИНОВЕН САМИЯТ КЛИЕНТ. ТОЕСТ – АРТИКУЛЪТ ДА Е БИЛ В ДЕФЕКТЕН ВИД ОЩЕ ПРИ САМОТО МУ ЗАКУПУВАНЕ ОТ МАГАЗИНА. СТОКИ С ДЕФЕКТИ, ПРИЧИНЕНИ ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТА НЕ МОГАТ ДА БЪДАТ ВЪРНАТИ ИЛИ ЗАМЕНЕНИ.
УСЛОВИЯ ЗА ЗАМЯНА / ВРЪЩАНЕ НА ЗАКУПЕН АРТИКУЛ
- АРТИКУЛЪТ ДА Е БИЛ ЗАКУПЕН ОТ ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ НА ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ ЕООД.
- ПРАВОТО НА ВРЪЩАНЕ И ЗАМЯНА МОЖЕ ДА СЕ УПРАЖНИ ДО 1 (ЕДИН) МЕСЕЦ ИЛИ ПО ДРУГ НАЧИН КАЗАНО – ДО 31 КАЛЕНДАРНИ ДНИ ОТ ДАТАТА НА ПОКУПКА.
- АРТИКУЛЪТ ТРЯБВА ДА БЪДЕ ВЪВ ВИД, В КОЙТО Е БИЛ ЗАКУПЕН – В ОПАКОВКА С НЕНАРУШЕНА ЦЯЛОСТ И ПРИЛИЧЕН ТЪРГОВСКИ ВИД.
- НЕ ТРЯБВА ДА ЛИПСВАТ ЧАСТИ ИЛИ ЕТИКЕТИ ОТ АРТИКУЛА – ВРЪЩА СЕ В ПЪЛЕН КОМПЛЕКТ.
- ЗАЯВЕНИТЕ ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТА ПО ВРЕМЕ НА РЕКЛАМАЦИЯ ДЕФЕКТИ ТРЯБВА ДА БЪДАТ ОТ ФАБРИЧЕН ХАРАКТЕР, А НЕ ПРИЧИНЕНИ ОТ СТРАНА НА КЛИЕНТА. ДЕФЕКТИ В СЛЕДСТВИЕ НА НЕПРАВИЛНА УПОТРЕБА НЕ СЕ СЧИТАТ ЗА ФАБРИЧНИ.
- ПРИ РЕКЛАМАЦИЯ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ПРЕДОСТАВЯ ДОГОВОРА ЗА ПОКУПКО-ПРОДАЖБА (ФИСКАЛЕН БОН ИЛИ ФАКТУРА), ГАРАНЦИОННА КАРТА (АКО ТАКАВА Е ИЗДАДЕНА), ПРИЕМО-ПРЕДАВАТЕЛЕН ПРОТОКОЛ (АКО ТАКЪВ Е ИЗДАДЕН) И ДОГОВОР ЗА ПОКУПКА НА ИЗПЛАЩАНЕ (АКО АРТИКУЛЪТ Е ЗАКУПЕН НА ЛИЗИНГ).
ПРОЦЕДУРА ЗА ЗАМЯНЕ / ВРЪЩАНЕ НА ЗАКУПЕН АРТИКУЛ
- КЛИЕНТЪТ ТРЯБВА ДА ПОСЕТИ ТЪРГОВСКИ ОБЕКТ НА ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ (КЛИЕНТЪТ ИЗБИРА В КОЙ ОБЕКТ НА ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ ДА УПРАЖНИ ПРАВОТО СИ НА ВРЪЩАНЕ / ЗАМЯНА, НЕЗАВИСИМО ОТ КОЙ Е ЗАКУПЕН).
- ДА ПРЕДСТАВИ НА КАСАТА ЗАКУПЕНИЯ АРТИКУЛ И ДА ПОСОЧИ ПРИЧИНАТА ЗА РЕКЛАМАЦИЯ.
- СЛУЖИТЕЛЯТ ЗАДЪЛЖИТЕЛНО РЕГИСТРИРА РЕКЛАМАЦИЯТА В РЕГИСТЪРА НА ПРЕДЯВЕНИТЕ РЕКЛАМАЦИИ И ПРИЕМА ДЕФЕКТНАТА СТОКА. КЛИЕНТЪТ ПОЛУЧАВА КОПИЕ ОТ РЕГИСТРИРАНАТА РЕКЛАМАЦИЯ И СЪОТВЕТНО – ВХОДЯЩ НОМЕР НА РЕКЛАМАЦИЯТА.
- СЛЕД ПРОВЕРКА НА ДЕФЕКТНАТА СТОКА, РЕКЛАМАЦИЯТА СЕ УДОВЛЕТВОРЯВА ИЛИ ОТКАЗВА. ТОВА ЗАДЪЛЖИТЕЛНО СЕ ДОКУМЕНТИРА С АКТ. ПРОВЕРКАТА НА СТОКАТА МОЖЕ ДА БЪДЕ ИЗВЪРШЕНА В ТЪРГОВСКИТЕ ОБЕКТИ НА ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ ИЛИ ПРИ НУЖДА – В СЕРВИЗНИТЕ ЦЕНТРОВЕ НА ДОСТАВЧИКА НА СЪОТВЕТНАТА СТОКА – ПРЕДМЕТ НА РЕКЛАМАЦИЯТА. ТОВА МОЖЕ ДА СЕ СЛУЧИ ОЩЕ В МОМЕНТА НА РЕКЛАМАЦИЯ (АКО ФАБРИЧНИЯТ ДЕФЕКТ Е ВИДИМ И НЕ ИЗИСКВА СПЕЦИАЛНИ УМЕНИЯ И ТЕХНИКИ ЗА УСТАНОВЯНАНЕТО МУ) ИЛИ В СРОК НЕ ПО-ДЪЛЪГ ОТ 1 МЕСЕЦ. В ТЕЗИ СЛУЧАИ ЕРКО ТЕХНОЛЪДЖИ ЕООД СЕ АНГАЖИРА ДА ПРИДВИЖИ ДЕФЕКТНИЯ АРТИКУЛ КЪМ СЕРВИЗ НА СЪОТВЕТНИЯ ДОСТАВЧИК И СЪОТВЕТНО ДА УВЕДОМИ КЛИЕНТА, КОГАТО СЕРВИЗЪТ ИМА СТАНОВИЩЕ ПО РЕКЛАМАЦИЯТА.
- В ЗАВИСИМОСТ ОТ ТОВА ПО КАКЪВ НАЧИН КЛИЕНТЪТ Е ЗАЯВИЛ ДА ПОЛУЧИ УДОВЛЕТВОРЕНИЕ ПО РЕКЛАМАЦИЯТА (СЕРВИЗНО ОБСЛУЖВАНЕ, ВРЪЩАНЕ, ЗАМЯНА ИЛИ ОТБИВ ОТ ЦЕНАТА) СЕ ИЗВЪРШВА ФАКТИЧЕСКОТО ПРИКЛЮЧВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯТА. АКО КЛИЕНТЪТ Е ЗАЯВИЛ ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА СУМАТА, ТО ТЯ ЩЕ БЪДА ВЪЗСТАНОВЕНА ТОЧНО ТАКА, КАКТО Е БИЛА ЗАПЛАТЕНА – В БРОЙ / С КАРТА / КОМБИНИРАНО ПЛАЩАНЕ (ЧАСТ ОТ СУМАТА С КАРТА И ОСТАТЪКЪТ – В БРОЙ).
- АКО СТОКАТА – ПРЕДМЕТ НА РЕКЛАМАЦИЯ Е ЗАКУПЕНА ОТ ЮРИДИЧЕСКО ЛИЦЕ, СЕ ИЗДАВА КРЕДИТНО ИЗВЕСТИЕ КЪМ ФАКТУРАТА И ОРИГИНАЛНИЯТ ЕКЗЕМПЛЯР СЕ ПРЕДАВА НА КЛИЕНТА.
ПРАВА НА ПОТРЕБИТЕЛЯ
НЕЗАВИСИМО ОТ ТЪРГОВСКАТА ГАРАНЦИЯ, ПРОДАВАЧЪТ ОТГОВАРЯ ЗА ЛИПСАТА НА СЪОТВЕТСТВИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА С ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА, СЪГЛАСНО ГАРАНЦИЯТА ПО ЧЛ. 112 – 115 ОТ ЗАКОНА ЗА ЗАЩИТА НА ПОТРЕБИТЕЛИТЕ, А ИМЕННО: ЧЛ. 112. (1) ПРИ НЕСЪОТВЕТСТВИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА С ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА ПОТРЕБИТЕЛЯТ ИМА ПРАВО ДА ПРЕДЯВИ РЕКЛАМАЦИЯ, КАТО ПОИСКА ОТ ПРОДАВАЧА ДА ПРИВЕДЕ СТОКАТА В СЪОТВЕТСТВИЕ С ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА. В ТОЗИ СЛУЧАЙ ПОТРЕБИТЕЛЯТ МОЖЕ ДА ИЗБИРА МЕЖДУ ИЗВЪРШВАНЕ НА РЕМОНТ НА СТОКАТА ИЛИ ЗАМЯНАТА Ѝ С НОВА, ОСВЕН АКО ТОВА Е НЕВЪЗМОЖНО ИЛИ ИЗБРАНИЯТ ОТ НЕГО НАЧИН ЗА ОБЕЗЩЕТЕНИЕ Е НЕПРОПОРЦИОНАЛЕН В СРАВНЕНИЕ С ДРУГИЯ. (2) СМЯТА СЕ, ЧЕ ДАДЕН НАЧИН ЗА ОБЕЗЩЕТЯВАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ Е НЕПРОПОРЦИОНАЛЕН, АКО НЕГОВОТО ИЗПОЛЗВАНЕ НАЛАГА РАЗХОДИ НА ПРОДАВАЧА, КОИТО В СРАВНЕНИЕ С ДРУГИЯ НАЧИН НА ОБЕЗЩЕТЯВАНЕ СА НЕРАЗУМНИ, КАТО СЕ ВЗЕМАТ ПРЕДВИД: 1.СТОЙНОСТТА НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА, АКО НЯМАШЕ ЛИПСА НА НЕСЪОТВЕТСТВИЕ; 2.ЗНАЧИМОСТТА НА НЕСЪОТВЕТСТВИЕТО; 3.ВЪЗМОЖНОСТТА ДА СЕ ПРЕДЛОЖИ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ ДРУГ НАЧИН НА ОБЕЗЩЕТЯВАНЕ, КОЙТО НЕ Е СВЪРЗАН СЪС ЗНАЧИТЕЛНИ НЕУДОБСТВА ЗА НЕГО. ЧЛ. 113. (1) КОГАТО ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА НЕ СЪОТВЕТСТВА НА ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА, ПРОДАВАЧЪТ Е ДЛЪЖЕН ДА Я ПРИВЕДЕ В СЪОТВЕТСТВИЕ С ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА. (2)ПРИВЕЖДАНЕТО НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА В СЪОТВЕТСТВИЕ С ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА ТРЯБВА ДА СЕ ИЗВЪРШИ В РАМКИТЕ НА ЕДИН МЕСЕЦ, СЧИТАНО ОТ ПРЕДЯВЯВАНЕТО НА РЕКЛАМАЦИЯТА ОТ ПОТРЕБИТЕЛЯ. (3)СЛЕД ИЗТИЧАНЕТО НА СРОКА ПО АЛ. 2 ПОТРЕБИТЕЛЯТ ИМА ПРАВО ДА РАЗВАЛИ ДОГОВОРА И ДА МУ БЪДЕ ВЪЗСТАНОВЕНА ЗАПЛАТЕНАТА СУМА ИЛИ ДА ИСКА НАМАЛЯВАНЕ НА ЦЕНАТА НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА СЪГЛАСНО ЧЛ. 114. (4)ПРИВЕЖДАНЕТО НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА В СЪОТВЕТСТВИЕ С ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА Е БЕЗПЛАТНО ЗА ПОТРЕБИТЕЛЯ. ТОЙ НЕ ДЪЛЖИ РАЗХОДИ ЗА ЕКСПЕДИРАНЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА ИЛИ ЗА МАТЕРИАЛИ И ТРУД, СВЪРЗАНИ С РЕМОНТА Ѝ, И НЕ ТРЯБВА ДА ПОНАСЯ ЗНАЧИТЕЛНИ НЕУДОБСТВА. (5)ПОТРЕБИТЕЛЯТ МОЖЕ ДА ИСКА И ОБЕЗЩЕТЕНИЕ ЗА ПРЕТЪРПЕНИТЕ ВСЛЕДСТВИЕ НА НЕСЪОТВЕТСТВИЕТО ВРЕДИ. ЧЛ. 114. (1) ПРИ НЕСЪОТВЕТСТВИЕ НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА С ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА И КОГАТО ПОТРЕБИТЕЛЯТ НЕ Е УДОВЛЕТВОРЕН ОТ РЕШАВАНЕТО НА РЕКЛАМАЦИЯТА ПО ЧЛ. 113, ТОЙ ИМА ПРАВО НА ИЗБОР МЕЖДУ ЕДНА ОТ СЛЕДНИТЕ ВЪЗМОЖНОСТИ: 1.РАЗВАЛЯНЕ НА ДОГОВОРА И ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ЗАПЛАТЕНАТА ОТ НЕГО СУМА; 2.НАМАЛЯВАНЕ НА ЦЕНАТА. 2 / 3 (2)ПОТРЕБИТЕЛЯТ НЕ МОЖЕ ДА ПРЕТЕНДИРА ЗА ВЪЗСТАНОВЯВАНЕ НА ЗАПЛАТЕНАТА СУМА ИЛИ ЗА НАМАЛЯВАНЕ ЦЕНАТА НА СТОКАТА, КОГАТО ТЪРГОВЕЦЪТ СЕ СЪГЛАСИ ДА БЪДЕ ИЗВЪРШЕНА ЗАМЯНА НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА С НОВА ИЛИ ДА СЕ ПОПРАВИ СТОКАТА В РАМКИТЕ НА ЕДИН МЕСЕЦ ОТ ПРЕДЯВЯВАНЕ НА РЕКЛАМАЦИЯТА ОТ ПОТРЕБИТЕЛЯ. (3)ТЪРГОВЕЦЪТ Е ДЛЪЖЕН ДА УДОВЛЕТВОРИ ИСКАНЕ ЗА РАЗВАЛЯНЕ НА ДОГОВОРА И ДА ВЪЗСТАНОВИ ЗАПЛАТЕНАТА ОТ ПОТРЕБИТЕЛЯ СУМА, КОГАТО СЛЕД КАТО Е УДОВЛЕТВОРИЛ ТРИ РЕКЛАМАЦИИ НА ПОТРЕБИТЕЛЯ ЧРЕЗ ИЗВЪРШВАНЕ НА РЕМОНТ НА ЕДНА И СЪЩА СТОКА, В РАМКИТЕ НА СРОКА НА ГАРАНЦИЯТА ПО ЧЛ. 115, Е НАЛИЦЕ СЛЕДВАЩА ПОЯВА НА НЕСЪОТВЕТСТВИЕ НА СТОКАТА С ДОГОВОРА ЗА ПРОДАЖБА. (4)ПОТРЕБИТЕЛЯТ НЕ МОЖЕ ДА ПРЕТЕНДИРА ЗА РАЗВАЛЯНЕ НА ДОГОВОРА, АКО НЕСЪОТВЕТСТВИЕТО НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА С ДОГОВОРА Е НЕЗНАЧИТЕЛНО. ЧЛ. 115. (1) ПОТРЕБИТЕЛЯТ МОЖЕ ДА УПРАЖНИ ПРАВОТО СИ ПО ТОЗИ РАЗДЕЛ В СРОК ДО ДВЕ ГОДИНИ, СЧИТАНО ОТ ДОСТАВЯНЕТО НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА. (2) СРОКЪТ ПО АЛ. 1 СПИРА ДА ТЕЧЕ ПРЕЗ ВРЕМЕТО, НЕОБХОДИМО ЗА ПОПРАВКАТА ИЛИ ЗАМЯНАТА НА ПОТРЕБИТЕЛСКАТА СТОКА ИЛИ ЗА ПОСТИГАНЕ НА СПОРАЗУМЕНИЕ МЕЖДУ ПРОДАВАЧА И ПОТРЕБИТЕЛЯ ЗА РЕШАВАНЕ НА СПОРА. (3) УПРАЖНЯВАНЕТО НА ПРАВОТО НА ПОТРЕБИТЕЛЯ ПО АЛ. 1 НЕ Е ОБВЪРЗАНО С НИКАКЪВ ДРУГ СРОК ЗА ПРЕДЯВЯВАНЕ НА ИСК, РАЗЛИЧЕН ОТ СРОКА ПО АЛ. 1.